fbpx

DIETA LEKKOSTRAWNA

STRONA GŁÓWNA - AKTUALNOŚCI - DIETA LEKKOSTRAWNA

DIETA LEKKOSTRAWNA

Dieta lekkostrawna to klasyka gatunku, ale w lekkim wydaniu. Zbilansowana pod kątem wszystkich makro- i mikroskładników jest najlepszym wyborem, gdy pojawiają się problemy z pracą przewodu pokarmowego, w przebiegu infekcji, po zabiegach chirurgicznych czy w czasie rekonwalescencji.

Składniki odżywcze zostały zaplanowane tak, aby sprostać najbardziej wymagającym sytuacjom. Podwyższona zawartość białka pochodzi z chudego mięsa, chudych ryb, jaj oraz produktów nabiałowych. Kolejnym, równie istotnym elementem będzie obecność dobrych tłuszczów, razem z naszymi ulubionymi – omega-3.

Ich idealnym źródłem są oleje roślinne. Ostatnim z elementów, scalającym cały plan są oczywiście węglowodany, pochodzące z delikatnych i soczystych warzyw i owoców oraz oczyszczonych produktów zbożowych. Wykluczeniu podlegają przede wszystkim nasiona roślin strączkowych (fasola, groch, soja, ciecierzyca), warzywa kapustne i kapustowate (kapusta, brukselka, kalarepa, jarmuż, brukiew, rzodkiewka, rzepa), warzywa cebulowate (cebula), warzywa czosnkowe (czosnek, por, szczypiorek), ogórek i kukurydza oraz pełnoziarniste produkty zbożowe i orzechy. Dopuszczone do spożycia (w umiarkowanych ilościach) zostały jednak niektóre warzywa kapustowate (brokuł, kalafior), fasolka szparagowa, groszek zielony, soczewica czerwona, szpinak, rabarbar i sałata zielona.

Sekretem diety lekkostrawnej jest sposób jej przygotowania, który skupia się na gotowaniu w wodzie i na parze, pieczeniu i duszeniu wykluczając smażenie. Poleca się na krócej i na dłużej, oczywiście! 🙂

 

 

Zostań z nami na dłużej
i zyskuj dodatkowe korzyści!
Zapisz się do naszego Newslettera
4LINE-CATERING.PL | © Copyright 2022 sp. z o.o. – All rights reserved